Dagje touren op Cape Cod

5 september 2018 - Cape Cod, Verenigde Staten

Vandaag bestond de dag uit een rondje Cape Cod. Cape Cod is een landtong van 140 km lang, en op sommige plekken niet zo breed. Het is een schiereiland aan de kust van Massachusetts. Eigenlijk is het nu een eiland omdat een kanaal het scheidt van het vaste land.

Als eerste zijn we naar Hyannis gereden. Hyannis is de meest multiraciale plaats op Cape Cod. Ongeveer 30% van de bewoners is van Europese afkomst. De overige 70% bestaat uit Afro-Amerikaans, Aziaten en Hispanics en veel Brazilianen. In Hyannisport ligt de residentie van de Kennedy’s. In de plaats is er een indrukkenwekkend Memorial voor John F Kennedy. Vlak daarbij is ook het Memorial voor Koreaanse oorlog.

Via een mooie route zijn we naar Provincetown gereden. Door velen in de regio wordt deze plaats aangeduid als P-town. Het ligt op het uiterste puntje van Cape Cod. In 1700 werd het gesticht als vissersdorp en werd een belangrijk centrum van de visserij en walvisvangst. Later hebben een aantal schrijvers en kunstenaars zich de de plaats gevestigd. De afgelopen jaren is P-town een bekend centrum geworden voor homoseksuelen, zowel voor vaste bewoners als voor bezoekers. Dit jaar is er voor het eerst een pride georganiseerd. Het is een ontzettend gezellig plaatsje, vooral in de zomer. In de winter is bijna alles gesloten.

Op de weg terug eindelijk tijd om even met de voeten in de oceaan te staan.

Morgen lang rit terug naar Canada, waar we overmorgen een bezoek brengen aan de Niagara watervallen. Als dat achter de rug is, is het tijd om de koffers te organiseren. Zaterdag vertrekken wij naar Nederland en zit de vakantie erop