Nog een dagje Montreal

22 augustus 2018 - Montreal, Canada

Na een goede nachtrust en prima ontbijt onze verkenning van Montreal weer opgepakt. Het weer is minder, regenachtig. Geen probleem want Montreal beschikt over een geweldig ondergronds nerwerk.

Montreal zelf beslaat een 50km lang eiland bij het samenkomen van de St. Lawrence en de Ottawa rivier. Straten zijn in een recht patroon aangelegd, waardoor de stad erg overzichtelijk is. Daarnaast beschikt Montreal over een ondergrondse stad. Het is nu een enorm netwerk van meer dan 30 km gangen met 1600 winkels, 200 restaurants, hotels, bioscopen en concertzalen. Op regenachtige dag hoef je niet buiten te lopen.

Zijn ook nog even bij het Observatorium wezen kijken. Vanaf de 46e verdieping en 185 meter uitzicht over de stad. Helaas met wat minder weer.

Dit was onze laatste dag in deze bijzondere staat. Waar oude en nieuwe gebouwen naast elkaar staan, maar ook heel veel bouw en renovatie plaatsvind.

Morgen naar Quebec. Ben benieuwd wat dat ons brengt.