Dagje trein

27 augustus 2018 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

De B&B is geweldig en de eigenaren zijn ontzettend aardig. Na een goede nachtrust en prima ontbijt zijn we op weg gegaan naar Mt. Washington. Mt. Washington is met 2000 meter hoogte de hoogste berg van de White Mountains. Bekend om zijn extreme weersomstandigheden en de gure winden.

Wij zijn met een tandradbaan naar de summit gereden. Deze tandradbaan is de oudste ter wereld, aangelegd in 1869 en beklimt nog steeds de berg. Op de top heb je uitzicht over dePresidential Range, waar elke berg naar een president is genoemd.

Het was een mooie tocht van  ca. 40 minuten van base station naar de summit. De heenreis was wat mistig en we waren benieuwd hoe het zicht boven zou zijn.

Boven aangekomen was het een stuk frisser en het zicht was niet direct geweldig. Maar na een minuut of 10 werd het steeds beter, met soms nog een mistflard. Het uitzicht is geweldig. Na meer dan een uur rondgelopen te hebben ging de trein weer terug naar base station. De terugreis was prachtig. De mist was weg en het uitzicht geweldig.

In de auto op de weg terug naar onze B&B zijn wij gestopt bij de Mt. Washington resort. Een hotel wat op valt door de rode daken. Het hotel is gebouwd in 1900. Met een prachtig uitzicht op de bergen, genoten van een heerlijke lunch.

Onze weg weer opgepakt en met een kleine tussenstop om 16.30 weer terug in de B&B. Tijd voor een biertje. Gelukkig niet landlopen, om de hoek zit al een pub. Straks nog even eten en dan slapen. Morgen  gaan we richting Bar Harbor, dat ligt aan de atlantische kust.

1. Nicoline:
    28 augustus 2018
    Prachtige dag voor een mooi ritje in de trein! Op en top genieten!